Made in RO, 100 de ani de branding românesc



Sursă foto: arhivă personală

Bună ziua oameni buni, călători de seamă, articolul de astăzi va fi exact ca o pauză bine meritată. Uităm pentru câteva zile de Transilvania şi ne concentrăm pe altceva. Mă gândeam că ar fi interesant să scriu despre reclame şi despre cum a evoluat România prin prisma lor şi a brandurilor pe care acestea le reprezintă.


Sursă foto: arhivă personală

Zilele trecute plecând de la birou, am dat pe Facebook, de un eveniment: Made in RO, 100 de ani de branding românesc, aşa că m-am gândit că fiind şi foarte aproape, este o oportunitate interesantă sa mai învăţ câte ceva despre ţărişoară şi trecutul ei.



Sursă foto: arhivă personală

            Îmi părea destul de atractivă ideea expoziţiei şi voiam să văd cum arătau acum 50 sau chiar 100 de ani, brandurile pe care le folosim cu toţii zilnic şi aici mă refer la produsele Nivea, Palmolive, Gerovital, sau băuturi precum: Pepsi, Coca Cola, berea Bucegi sau simpla Eugenia.

Pentru mine batonul Rom sau Eugenia au fost repere ale copilăriei şi stau mărturie certă ca un produs bun care este gândit şi livrat aşa cum trebuie, nu are cum să se piardă în timp. Poate gustul din copilărie nu mai este acelaşi cu cel din prezent, sau poate nu au avut niciodată aromele din perioada comunistă, dar pentru mine, au rămas în conştiinţă, drept acele dulciuri ale copilăriei.

Acum dacă tot am vorbit atât despre reclamă, trebuie să lămurim ce reprezintă ea, astfel că am găsit următoarea definiţie: reclama reprezintă un mod prin care promovăm vânzarea, informăm clienţii şi nu în ultimul rând le aducem la cunoştiinţă anumite beneficii pe care produsul îl are, cu ajutorul tuturor mijloacelor de comunicare în masă.




Sursă foto: arhivă personală

Am observat, stând cu ochii pe exponate, că reclama românească a evoluat masiv în ultimii ani, de la a promova vânzarea şi a detalia beneficiile, la cât mai mult mesaj în timpul comunismului, cu texte mai mult sau mai puţin atrăgătoare, către prezent, unde întâlnim din ce în ce mai multă culoare şi dinamism.




Sursă foto: arhivă personală

Desigur că şi în această industrie, secolul vitezei şi-a spus cuvântul, aceste lucruri fiind evidente din toate punctele de vedere. Dacă pe vremuri publicitatea se făcea în ziare, acum reclamele pot fi ţintite către anumite medii, atât online cât şi offline, personalizate şi plasate în funcţie de nevoile specifice ale fiecărui consumator.



Sursă foto: arhivă personală

Am trăit o experienţă unică, fiind capabil să păşesc prin istorie, având în faţa ochilor branduri şi produse care au rămas peste timp ca un fel de etalon: Ci-co, Peco, Mobra, Dacia. Practic prin intermediul acestor reclame publicitare am putut călători în trecut, gustând puţin din esenţa unor timpuri apuse.

Din acest punct de vedere, mă bucur că am reuşit să ajung la Made in RO, 100 de ani de branding românesc, pentru că am dat nas în nas cu poveştile frumoase ale unor epoci pe care nu le-am trăit.



Sursă foto: arhivă personală

Evenimentul a fost pe placul meu şi mi-ar plăcea să mai particip la astfel de proiecte, aşa că recomand tuturor să intre în contact cu istoria şi poveştile frumoase ale Romaniei prin aşa ceva, mai ales că, în general sunt la doi paşi de noi şi aşteaptă să fie descoperite.

Până la următorul articol, mă duc să beau un Cico! Vă salut!

P.S       Putem să ne auzim oricând şi pe Facebook:




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Călători Oarecare în 2024.

I Giardini di Zoe

Orașul dintre vii