Made in RO, 100 de ani de branding românesc
Sursă foto: arhivă personală
Bună ziua oameni buni, călători de
seamă, articolul de astăzi va fi exact ca o pauză bine meritată. Uităm pentru
câteva zile de Transilvania şi ne concentrăm pe altceva. Mă gândeam că ar fi
interesant să scriu despre reclame şi despre cum a evoluat România prin prisma
lor şi a brandurilor pe care acestea le reprezintă.
Sursă foto: arhivă personală
Zilele trecute plecând de la birou, am
dat pe Facebook, de un eveniment: Made in RO, 100 de ani de branding românesc,
aşa că m-am gândit că fiind şi foarte aproape, este o oportunitate interesantă
sa mai învăţ câte ceva despre ţărişoară şi trecutul ei.
Sursă foto: arhivă personală
Îmi părea
destul de atractivă ideea expoziţiei şi voiam să văd cum arătau acum 50 sau
chiar 100 de ani, brandurile pe care le folosim cu toţii zilnic şi aici mă
refer la produsele Nivea, Palmolive, Gerovital, sau băuturi precum: Pepsi, Coca
Cola, berea Bucegi sau simpla Eugenia.
Pentru mine batonul Rom sau Eugenia au
fost repere ale copilăriei şi stau mărturie certă ca un produs bun care este gândit
şi livrat aşa cum trebuie, nu are cum să se piardă în timp. Poate gustul din
copilărie nu mai este acelaşi cu cel din prezent, sau poate nu au avut niciodată
aromele din perioada comunistă, dar pentru mine, au rămas în conştiinţă, drept
acele dulciuri ale copilăriei.
Acum dacă tot am vorbit atât despre
reclamă, trebuie să lămurim ce reprezintă ea, astfel că am găsit următoarea
definiţie: reclama reprezintă un mod prin care promovăm vânzarea, informăm
clienţii şi nu în ultimul rând le aducem la cunoştiinţă anumite beneficii pe
care produsul îl are, cu ajutorul tuturor mijloacelor de comunicare în masă.
Sursă foto: arhivă personală
Am observat, stând cu ochii pe exponate,
că reclama românească a evoluat masiv în ultimii ani, de la a promova vânzarea şi
a detalia beneficiile, la cât mai mult mesaj în timpul comunismului, cu texte
mai mult sau mai puţin atrăgătoare, către prezent, unde întâlnim din ce în ce
mai multă culoare şi dinamism.
Sursă foto: arhivă personală
Desigur că şi în această industrie,
secolul vitezei şi-a spus cuvântul, aceste lucruri fiind evidente din toate
punctele de vedere. Dacă pe vremuri publicitatea se făcea în ziare, acum
reclamele pot fi ţintite către anumite medii, atât online cât şi offline,
personalizate şi plasate în funcţie de nevoile specifice ale fiecărui
consumator.
Sursă foto: arhivă personală
Am trăit o experienţă unică, fiind
capabil să păşesc prin istorie, având în faţa ochilor branduri şi produse care
au rămas peste timp ca un fel de etalon: Ci-co, Peco, Mobra, Dacia. Practic
prin intermediul acestor reclame publicitare am putut călători în trecut, gustând
puţin din esenţa unor timpuri apuse.
Din acest punct de vedere, mă bucur că
am reuşit să ajung la Made in RO, 100 de ani de branding românesc, pentru că am
dat nas în nas cu poveştile frumoase ale unor epoci pe care nu le-am trăit.
Sursă foto: arhivă personală
Evenimentul a fost pe placul meu şi
mi-ar plăcea să mai particip la astfel de proiecte, aşa că recomand tuturor să
intre în contact cu istoria şi poveştile frumoase ale Romaniei prin aşa ceva,
mai ales că, în general sunt la doi paşi de noi şi aşteaptă să fie descoperite.
Până la următorul articol, mă duc să
beau un Cico! Vă salut!
P.S Putem să ne
auzim oricând şi pe Facebook:
Comentarii
Trimiteți un comentariu